Xionodromika

Τα νέα του Τουρισμού από το web-greece.gr

Η Ελλάδα ανάμεσα στους 10 κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς

Η Ελλάδα ανάμεσα στους 10 κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς

 

H Ελλάδα βρίσκεται στους 10 κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς που εξετάζουν οι δυνητικοί ταξιδιώτες από τις σημαντικότερες αγορές της χώρας. Η καλύτερη θέση της Ελλάδας είναι η 2η στην ιταλική αγορά, ενώ είναι 3η στις αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Γαλλίας και 5η στης Αυστρίας. Αυτό προκύπτει από έρευνα με θέμα «Tάσεις και προτιμήσεις για διεθνή ταξίδια στις αγορές της Ελλάδας σε Ευρώπη και ΗΠΑ» που διενήργησε η Censuswide για λογαριασμό του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ).

Βασικός παράγοντας το κόστος

Το προϊόν «ήλιος και θάλασσα» είναι το δημοφιλέστερο στις περισσότερες αγορές, ακολουθούμενο από τον «τουρισμό πόλης» (city break). Επίσης, το κόστος του ταξιδιού έχει επανέλθει ως πολύ βασικός παράγοντας επηρεασμού του ταξιδιού, μαζί με τους παράγοντες που σχετίζονται άμεσα με την πανδημία. Τα ταξίδια 3 έως 7 διανυκτερεύσεων αποτελούν τη συχνότερη επιλογή, ενώ Γερμανία, Γαλλία και Ολλανδία παρουσιάζουν τη σχετικά μεγαλύτερη συχνότητα σε ταξίδια με περισσότερες από 10 διανυκτερεύσεις.

Οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, οι Ιταλοί, οι Αυστριακοί, οι Ελβετοί και οι Ολλανδοί προτιμούν κατά κύριο λόγο τους θερινούς μήνες του 2022, ενώ οι Βρετανοί και οι Αμερικανοί έχουν προτεραιότητα τους επόμενους μήνες μέχρι τον Μάρτιο. Παρά τη γενική προτίμηση για ταξίδια 3 έως 7 διανυκτερεύσεων, Γερμανία, Γαλλία και Ολλανδία παρουσιάζουν τη σχετικά μεγαλύτερη συχνότητα (31%, 32%, 30%) για ταξίδια με περισσότερες από 10 διανυκτερεύσεις. Κυρίαρχη επιλογή διαμονής αποτελούν τα ξενοδοχεία των 4 ή 5 αστέρων, με εξαίρεση το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, όπου η πρώτη επιλογή είναι για χαμηλότερες κατηγορίες.

Επιπλέον, οι διακοπές «ήλιου και θάλασσας»δεν είναι μονοθεματικές, αλλά, αντίθετα, oι ταξιδιώτες επιζητούν –με μεγάλη συχνότητα, που κατά περίπτωση υπερβαίνει και το 50%– ποικιλία δραστηριοτήτων, που περιλαμβάνει από επίσκεψη στην πόλη και πολιτιστικές δραστηριότητες έως εκδρομές και συναυλίες ή θεατρικές παραστάσεις. Αναφορικά με τα ταξίδια για τουρισμό πόλης, οι Βρετανοί, οι Γάλλοι και οι Αμερικανοί έχουν πρόθεση να πραγματοποιήσουν ταξίδι για τουρισμό πόλης το επόμενο εξάμηνο έως και τον Φεβρουάριο, ενώ η πλειονότητα των Γερμανών, των Ιταλών, των Αυστριακών, των Ελβετών και των Ολλανδών έχει προτεραιότητα το διάστημα από τον Μάρτιο και μετά.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι ταξιδιώτες των city breaks επιζητούν με μεγάλη συχνότητα μια μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων μέσα στην πόλη (π.χ. περίπατος, εστίαση, ψώνια) ή εκτός αυτής (π.χ. εκδρομή, αθλητικές δραστηριότητες). Κατά περίπτωση, η επιθυμία αυτή υπερβαίνει και το 50%, ενώ για όλες τις αγορές και όλες τις δραστηριότητες το ποσοστό αυτών που επιθυμούν να συμμετάσχουν σε κάποια δραστηριότητα υπερβαίνει το 10%. Δηλαδή, ένας επιτυχημένος προορισμός city break πρέπει να ικανοποιεί ένα ευρύ φάσμα επιλογών.

Η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα που συνολικά υπερέβη τα 7.100 άτομα σε 8 από τις σημαντικότερες αγορές του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα (Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιταλία, Αυστρία, Ελβετία, Ολλανδία και ΗΠΑ) και εστιάζει σε πραγματικά δυνητικούς ταξιδιώτες προς τη χώρα.

Πηγή: kathimerini.gr

Αφήστε μια απάντηση