Xionodromika

Τα νέα του Τουρισμού από το web-greece.gr

INSETE: Ποιες ελληνικές περιοχές βαθμολόγησαν υψηλότερα οι ξένοι τουρίστες

INSETE: Ποιες ελληνικές περιοχές βαθμολόγησαν υψηλότερα οι ξένοι τουρίστες

Σύμφωνα με όσα κατέγραψε το INSETE Intelligence με τίτλο: «Η φήμη της Ελλάδας και της κάθε Περιφέρειας στα κοινωνικά δίκτυα και τις ιστοσελίδες ταξιδιών – Q2 2024» η Ελλάδα τόσο συνολικά όσο και η κάθε Περιφέρεια ξεχωριστά, διατήρησαν την ανταγωνιστικότητά τους, ως προς την εμπειρία επίσκεψης, με βαθμολογία υψηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Η Θεσσαλία και η Δυτική Μακεδονία είχαν τις υψηλότερες βαθμολογίες στο τρίμηνο Απρίλιος-Ιούνιος επιβεβαιώνοντας τις δυνατότητες που υπάρχουν για τη χρονική και χωρική επέκταση της τουριστικής δραστηριότητας.

Γενικά, η μελέτη αυτή έδειξε πως όλο και περισσότερο οι ξένοι επισκέπτες προτιμούν να ταξιδεύουν σε αγροτικές περιοχές, μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Αξιολογώντας υψηλά την γαστρονομία, τον πολιτισμό, την φιλοξενία και ειδικότερα την εμπειρία στην θάλασσα, αλλά και τους εναλλακτικούς προορισμούς όπως τα Μετέωρα, καθώς και δραστηριότητες όπως η αναρρίχηση και η πεζοπορία. Ωστόσο καταγράφηκε αύξηση των συζητήσεων σχετικά με τις υψηλές θερμοκρασίες και τις πυρκαγιές που οδηγούν στο κλείσιμο σημαντικών αρχαιολογικών χώρων.

Ειδικότερα:

Το ΙΝΣΕΤΕ, στο πλαίσιο παρακολούθησης της τουριστικής δραστηριότητας μέσα από διαφοροποιημένες πηγές, συνεργάζεται με την εταιρεία TCI Research (που πλέον αποτελεί τμήμα της εταιρείας MMGY) σχετικά με τη συλλογή big data για την Ελλάδα και ανταγωνιστικούς προορισμούς (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κροατία) επιτρέποντας τη σύγκριση της συνολικής εικόνας της χώρας και της Αθήνας με τον ανταγωνισμό.

Περαιτέρω, η έκθεση είναι πλέον εμπλουτισμένη με στοιχεία και για τις 13 Περιφέρειες της χώρας, που αποτυπώνουν την τουριστική εμπειρία ως προς την εστίαση και τα αξιοθέατα. Στα πλαίσια της ανάλυσης έχουν αξιολογηθεί 109 χιλ. σχόλια για αξιοθέατα (attractions) και 69 χιλ. για εστιατόρια / bar  στην Ελλάδα και 4,6 εκατ. και 8,8 εκατ. αντίστοιχα για ανταγωνιστικούς προορισμούς.

Για το 2o τρίμηνο του 2024 (Q2) και με βάση την ανάλυση στοιχείων από το διαδίκτυο και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, τα κύρια σημεία έχουν ως εξής:

– Εξετάζοντας το δεύτερο τρίμηνο συνολικά και με βάση τον δείκτη NSI, η Ελλάδα (30) μαζί με την Ισπανία (30) κατατάσσονται στην τρίτη θέση μετά την Πορτογαλία (66), την Ιταλία (55) και στην Κροατία (55) .

– O μήνας Απρίλιος υπήρξε ο πιο ισχυρός για τη θετική φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας στο διαδίκτυο.

Με βάση τώρα τις αξιολογήσεις σε τουριστικά sites τα κύρια σημεία έχουν ως εξής:

Η αξιολόγηση της εμπειρίας

Tο επίπεδο ικανοποίησης παρέμεινε πολύ υψηλό (Ελλάδα: 9,2 & Αθήνα: 9,1) και σημαντικά υψηλότερο από την βαθμολογία της Ευρώπης συνολικά (8,9).

Από τον Φεβρουάριο του 2024, ο αριθμός των αξιολογήσεων για την Ελλάδα αυξάνεται σταθερά.  Η Αθήνα ακολούθησε αυτή την τάση μέχρι τον Μάιο, σημειώνοντας μικρή μείωση τον Ιούνιο. Αυτό δείχνει ότι, ενώ η συνολική επισκεψιμότητα έχει αυξηθεί λόγω της περιόδου αιχμής, οι επισκέπτες προτιμούν όλο και περισσότερο να ταξιδεύουν σε περιοχές εκτός των κύριων πόλεων, όπως αποδεικνύεται από τον ταχύτερο ρυθμό αύξησης των αξιολογήσεων για την Ελλάδα συνολικά.

Όλες οι Περιφέρειες είχαν βαθμολογία μεγαλύτερη του 9, με τη Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία να φθάνουν στο 9,5 και 9,4 αντίστοιχα.


Η τουριστική εμπειρία ανά περιφέρεια

– Η Θεσσαλία έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία όσον αφορά τον Πολιτισμό, ακολουθούμενη  από την Κεντρική Μακεδονία, την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα.
– Η Κρήτη, προηγείται όσον αφορά την Γαστρονομία, με τα Ιόνια Νησιά και τη Δυτική Μακεδονία να ακολουθούν με μικρή διαφορά.
– Εντυπωσιακό εύρημα αποτελεί ότι η Ήπειρος απέσπασε τις θετικότερες αξιολογήσεις για την εμπειρία στη θάλασσα.
– Όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, η  Στερεά Ελλάδα, η Ήπειρος και τα Ιόνια Νησιά είχαν την υψηλότερη βαθμολογία
– Η Στερεά Ελλάδα προηγείται στις αξιολογήσεις ως προς τη σχέση ποιότητας-τιμής ακολουθούμενη με μικρή απόκλιση από τη Δυτική Ελλάδα.

Οι βιώσιμες δράσεις επαινέθηκαν περισσότερο στην Κεντρική Μακεδονία, η οποία είναι επίσης, η περιοχή που έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία για την Υγιεινή.

Τα επιμέρους συστατικά της εμπειρίας

1. Σε εθνικό επίπεδο οι αξιολογήσεις για τα επιμέρους συστατικά του τουριστικού προϊόντος (Πολιτισμός 9,3, Γαστρονομία 9,1 Εμπειρία στη Θάλασσα 9,0), έχουν βαθμολογία μεγαλύτερη/ίση του 9 ενώ, η γαστρονομία ξεπέρασε την εμπειρία στη θάλασσα.
2. Από την ανάλυση προκύπτει ότι οι ταξιδιώτες στην Ελλάδα εκτιμούν πολύ το ανθρώπινο δυναμικό, δίνοντας εξαιρετική βαθμολογία, περί το  9,5 στο σύνολο της χώρας.
3. Γενικά, καταγράφεται ικανοποίηση ως προς  την αξία των εμπειριών σε σχέση με τα χρήματα (Value For Money) αποδίδοντας βαθμολογία στη χώρα 9,1, ένα πολύ θετικό επίτευγμα ειδικά κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής.
4. Σχετικά με το Βιώσιμο Ταξίδι  (8,4) και την Υγιεινή (8,3), καταγράφονται σχετικά ικανοποιητικές αξιολογήσεις.

Αξιολόγηση της εμπειρίας ανά αγορά

1. Οι πέντε διεθνείς αγορές με τον υψηλότερο όγκο αξιολογήσεων στην Ελλάδα ήταν κατά σειρά το Ηνωμένο Βασίλειο, οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιταλία.

2. Οι επισκέπτες από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο έδωσαν τις υψηλότερες συνολικές βαθμολογίες, ακολουθούμενοι από εκείνους από τη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία.

Πηγή: imerisia

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Διαβάστε επίσης